Şub 13 | 2019
Türkiye’nin en büyük ev dekorasyon mağazalarından biri olan Evdema büyümeye devam ediyor
Mutfak gereçlerinden döşemelere, aydınlatmadan mobilyaya Vitale, Soprano ve DU&KA markaları altında birçok farklı ürün grupları sunan şirket, Vitra, Artema ve Villeroy & Boch gibi önemli firmalarla da ortak oldu.
Evdema İK Müdürü Sebahattin Duran ile görüşerek Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul’a neden katıldıkları ve fuarın onlara nasıl katkı sağladığı hakkında bilgi edindik.
Yapı Fuarı– Turkeybuild İstanbul 2018, Evdema’ya göre nasıl geçti?
Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul sektörde çok önemli bir rol oynuyor. Geçen yılı, katılımcı ve ziyaretçi sayısı açısından değerlendirdiğimizde oldukça iyiydi. Sektörün lider şirketleri de bu platformda olduğundan fuara büyük bir talep vardı. Birçok yeni müşteriyle tanıştık. Bu açıdan bakıldığında fuarın bizim için verimli geçtiğini ve hedeflerimize ulaştığımızı söyleyebilirim.
Yıllardır Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul’a katılıyorsunuz. Fuarın, işlerinizin gelişimine etkisi nedir?
Yapı Fuarı, sektördeki tüm şirketleri bir araya getiriyor. Buradaki ilk hedefimiz kendimizi pazara tanıtmaktı. Yıllar geçtikçe fuar bizim için hem yerli hem de yabancı müşterilerimize çok daha hızlı bir şekilde ulaşmamızı sağlayan bir platform haline geldi; bu yüzden de Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul’a neredeyse her yıl katılıyoruz. Yurt içi ve yurt dışındaki önemli müşterilerimizin birçoğuyla bu fuarda tanıştık.
Önümüzdeki yıllarda yapı sektörünü neler bekliyor? Bunlar için nasıl hazırlanıyorsunuz?
Türkiye’deki koşullar her geçen yıl değişiyor. Biz Evdema olarak markamızı canlı tutmak ve sektördeki mevcudiyetimizi korumak adına sürekli farklı alanlara yatırım yapıyoruz. Gelişmesi muhtemel olmayan alanlardan ise çekiliyoruz. Örneğin, 2017-2018 aralığında toplu konut projelerinde büyük bir artış görüldü. Bu sene ise özellikle de İstanbul’da butik projeler daha ön planda. Dolayısıyla biz de önümüzdeki sene perakende satış fırsatlarına odaklanacağız.
Geleceğe yönelik planlarımızdan biri de yabancı pazarlara odaklanmak; buna yönelik olarak özellikle de Rusya’da olmak üzere belirli bölgelerde mağazalar açıyoruz. Böylelikle kendimizi Türkiye’deki ekonomik koşullara ve geniş kapsamlı küresel ekonomiye göre adapte edebiliyoruz. Her yıl sektörde yeni bir trend ortaya çıkıyor ve biz de buna ayak uydurmak için elimizden geleni yapıyoruz.
Zorluklar ve değişen koşullar açısından bakıldığında da Yapı Fuarı’nın hedeflediğimiz pazarlara ulaşmak ve markamızı canlı tutmak adına en iyi platformu sunduğunu düşünüyoruz. Fuar zorluklara rağmen işlerini büyütmek ve markalarının bilinirliğini artırmak isteyen lider sektör şirketleri için doğru bir yer. Biz de bu şirketlerden biriyiz ve hedeflerimize ulaşmış olmaktan oldukça memnunuz.
2019’da Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul’a yeniden katılmaya karar vermenizdeki etkenler neler?
Fuardaki ziyaretçi yoğunluğundan memnun kaldık ve fuarın genel olarak yapı sektörü için doğru bir platform sunduğunu düşünüyoruz; bu yüzden de Haziran 2019’da tekrardan fuarda yer almaya karar verdik.
Yapı Fuarı’nda ne gibi ürün ve yeniliklerle karşımızda olacaksınız?
2018’deki Yapı Fuarı’nda duvar kağıtlarımızı sergilemiştik. Bu yıl bu seçkimize yaklaşık beş ay önce üretimine başladığımız banyo ve mutfak mobilyalarını da ekleyeceğiz. Yapı Fuarı 2019’a çok daha büyük bir stand ile katılım sağlayacağız.
İşinizi büyütmek ve bunun için doğru kişilerle tanışmak istiyorsanız Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul’u kaçırmayın.
Fuarın size nasıl katkı sağlayabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için bize ulaşın.