Türkiye’de Yapı Malzemeleri Pazarı: Sektör Analizi


Türkiye’nin lokomotif sektörü olan yapı sektörüne yönelik iyi haberler görüyoruz;

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre inşaat sektöründe 2017’de toplam büyüme %9 olurken, Ocak – Haziran 2018 aralığında da %3,7’lik bir büyüme görüldü.

Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği – İMSAD, 2018 yılı ilk yarısında inşaat malzemeleri ihracatının %17,8 oranında artarak 9,3 milyar dolara ulaştığını açıkladı.

Biz biraz daha derine inerek Türkiye pazarında kullanılmakta olan en önemli yapı malzemelerini ve ne durumda olduklarını inceledik. 
 
Yalıtım ve yapısal kimya ürünleri

2017 yılında yalıtım ve yapısal kimya ürünlerinde 539 milyon dolar değerinde ihracat gerçekleşti. Bu ihracatın çoğu İran ile yapılırken, İran’ı sırasıyla Irak, Gürcistan, İsrail ve Mısır takip etti. 

2020 yılında Türkiye’de yürürlüğe girmesi planlanan daha sıkı Bina Yalıtım Yönetmelikleri göz önünde bulundurulduğunda yalıtım sektörünün önümüzdeki yıllarda giderek güçleneceğini söylemek mümkün. 

Pazardaki yabancı firmalar için Türkiye önemli bir pazar. Örneğin, Avusturyalı firma Austrotherm yakın zamanda Ankara’da Türkiye’deki üçüncü genleşmiş polistiren (EPS) tesisini açtı.

Yapısal kimya ürünleri açısından bakıldığında da Taiwan Cement Corporation’ın, Türkiye’yi stratejik açıdan önemli bir pazar olarak görmesinden dolayı uluslararası boyutta genişleme çalışmalarında OYAK gibi güçlü bir kurumla iş birliği yapmayı tercih etti. 
 
Bina cepheleri ve çatı sistemleri

TÜİK’ten alınan verilere göre bina cepheleri (alüminyum ve PVC) ve çatı sistemlerinin ihracatı, 2017 yılında 295,5 milyon dolara ulaştı. Bu ihracatın çoğu Irak ve İspanya ile yapılsa da Türkmenistan, İngiltere ve Almanya gibi ülkeler de Türkiye için oldukça önemli ihracat pazarları. 
 
İş makineleri & El Aletleri & Bağlantı Elemanları 

2017 yılında 996,7 milyon dolar değerinde iş makineleri ihracatı gerçekleşti. İhracatın çoğu Cezayir ile yapılırken, Cezayir’i sırasıyla Almanya, İngiltere, Hollanda ve İran takip etti. Birkaç yabancı inşaat makinesi firması, bölgeye daha yakından erişim sağlamak adına Türkiye pazarına girdi.

2017 yılında toplam 143 milyon dolar değerinde el aleti ihracatı yapıldı. 41,7 milyon dolarla Almanya Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülke oldu.  Almanya’yı 16,3 milyon dolar ile İspanya takip etti.

Bağlantı elamanlarında (Demir, Çelik, Cıvata, Vida, Somun) da Almanya yine en çok ihracat yapılan ülke oldu. 2017 yılında Almanya ile toplam 145,5 milyon dolar değerinde ihracat gerçekleşti.

Japon inşaat makinesi üreticisi Sumitomo, Invest in Turkey’e şunları söyledi: “Türkiye’yi Sumitomo İnşaat Makineleri için bölgedeki merkezimiz haline getirmek istiyoruz. Böylelikle İstanbul’daki bağlı firmamız TSM Global Turkey Sumitomo İnşaat Makineleri aracılığıyla Irak, İran, Azerbaycan, Gürcistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Özbekistan’daki işlerimizi daha pürüzsüz bir şekilde yürütebileceğiz.”
 
Yer ve duvar kaplamaları

TÜİK’ten alınan verilere göre 2017 yılında yer ve duvar kaplamalarındaki ihracatın büyük bir kısmı 26,9 milyon dolar ile “seramik yer ve duvar kaplamaları“ kategorisinde oldu. Bu kategoriyi sırasıyla 40,1 milyon dolarla laminant parke ve yer kaplamaları ve son olarak 26,9 milyonla PVC, vinil yer, duvar ve tavan kaplamaları takip etti. 

Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul 2019’a katılın

Yapı Fuarı– Turkeybuild İstanbul, Türkiye’deki ve bölgedeki en büyük yapı, inşaat malzemeleri ve teknolojileri fuarıdır.Fuar her yıl yapı ve iç mimari projeleri için yeni ve heyecan verici ürünler arayan 85.000’den fazla ziyaretçiyi ağırlıyor.

Ürünlerinizi binlerce önemli sektör profesyoneline sergilemek, yeni bağlantılar kurmak ve ortaklar bulmak mı istiyorsunuz? 

O halde Yapı Fuarı – Turkeybuild İstanbul 2019’a katılın. Fuara katılmanın bu aktif pazarda işlerinize nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için bize ulaşın.
Geri