“Altın Mıknatıs Stand Tasarım Ödülleri” bu yıl da sahiplerini bulacak.


Ödüller, markalarını ve ürünlerini ziyaretçiler için bir çekim noktasına dönüştürmeyi başaran fuardaki en başarılı stant tasarımlarını öne çıkarmak için bağımsız bir uzman jüri tarafından değerlendiriliyor.

Fuar stantları, şirketlerin yapı ve iç mimari sektörünün en bilinen etkinliklerinden birinde görünürlüklerini güçlendirmeleri, ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmaları ve pazarlamaları için ideal bir araç.

“Altın Mıknatıs Stand Tasarım Ödülleri” fuar stantlarının tasarımları için harcanan düşünce ve emekleri takdir etmek için oluşturuldu.
 
Jüri üyelerinden bazıları:
 
  • Gül Merve Yılmazer, TMMMOB İç Mimarlar Odası İstanbul Şubesi Başkanı
  • Gülsün Yaşin Arslanoğlu, TMMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu Üyesi
  • Sertaç Ersayın, Endüstriyel Tasarımcı, ETMK Başkanı, Yaratıcı Endüstriler Konsey Başkanı, Re/form/ist Kurucusu
  • Ortak, YOO Mimarlık
  • Ortak, AS Mimarlık
  • Renda Helin Çilalioğlu Çizer, Y. İç Mimar, Renda Helin Design & Interiors Kurucusu

Bu yılki Altın Mıknatıs Stand Tasarım Ödülleri’nden neler beklememiz gerektiği hakkında konuşan jüri üyesi Gül Merve Yılmazer: “Yapı Fuarı; yeni fikirler edinme, sektördeki firmaların ne tür kültürel değerlere ve varlıklara sahip olduklarını fark etme, sahip olunan değerleri bir ürüne dönüştürüp nasıl pazara sunacağını görme açısından imkân sağlamaktadır. Bu seneki fuardan beklentim ise; üreticiden, son kullanıcıya ışık tutacak doğru ürünlerin, doğru tasarımlarla sergilenmesidir.” dedi.

“Fuar standı firmanın kartviziti gibidir. Büyüklüğü ve tasarımı ile ürün kimliğini ve firmanın önemini yansıtır. Dolayısıyla mümkün olduğu kadar kusursuz olmalı, ziyaretçinin bütün duyularına hitap etmelidir. Etkileyici bir fuar standı ise; abartı olmadan, çekici olmalıdır. Amaç ürünü sergilemekse, stant tasarımı ürünü gölgede bırakmamalıdır. Tüketici açısından, bir nevi aktivite ve eğitim alanı olarak algılanması doğrultusunda doğru tasarımlar ve içeriklerle oluşturulmalıdır. “


Jüri üyelerinden Gülsün Yaşın Arslanoğlu da birinci sınıf bir tasarıma nelerin dahil olduğu hakkındaki düşüncelerini paylaştı: “Birkaç yıldır üst üste bu yarışmada jüri üyesiyim. Her yıl giderek gelişen tasarımların fuara katılımından hoşnut oluyorum. Dikkat çeken bir tasarım; ürünü iyi anlatan, yenilikçi, inovatif düşünceler içeren aynı zamanda sağlam bir taşıyıcısı olan fuar genelinde iyi konumlanmış, göz dolduran, dikkat çekici bir stant olmalı. Mutlaka bu düzeyde stantlar olacaktır.
 
Firmaların bu fuara olan ilgisini biliyorum ve bu yıl da bu kalitede stantlarla karşılaşmayı umuyorum.”

Aynı zamanda, kazanan bir tasarımda nelere dikkat edeceklerini öğrenmek için jürinin bir başka üyesi olan Sertaç Ersayın ile konuştuk: “Öncelikle stant ve stant tasarımlarının birçok fonksiyonu var. Ürünü öne çıkaran, ürünün hem teknik hem estetik hem de yapısal ögelerini nihai kullanıcı veya aradaki ikili iş görüşmeleri (B2B) alanında tedarikçi firmalarına ulaştıran, getirdiği faydayı, teknolojiyi, inovasyonu, tasarım dilini aktarabilme kabiliyetine sahip olan stantlar görmek istiyoruz.

“Hem de stantların kendi içinde sergileme ve sunum dışında ürüne çok ciddi bir değer katan ve değer zincirinin son halkalarından biri olan nihai müşteri ve tedarikçiyle buluşturan bir platformda nasıl aktarıldığına, bu aktarım dilinin içerde nasıl bir konforla birleştiğine, ürünü ne kadar karşı tarafa transfer edebildiğine, deneyim tarafında ürün ile satın almacı ve müşteri arasındaki bu ilişkileri stant içinde nasıl çözdüğüne, marka ile ilişkisi dar, geniş veya büyük ölçekteki stantlar farketmez, bütün o ölçek içerisinde ürün ailesi ve ürün ailesinin kendi performansı ile sunum-mekan ilişkisi içerisinde en ideal optimum çözümü nasıl oluşturduklarına ben bakmak isterim.

“Tüm bu bakışlar içerisinde doğal olarak, bu işlevsel bakışın içerisinde, bu stant uygulamasının birleştiği kavramsal dilin, ürün ailesi ile hedef pazarlar ile müşterinin zihnine aktarılacak ve konumlanacak olan imaj, marka vaadi ve sektör ile nasıl ilişkilendirildiğine de bakmak lazım. Bütün bunlar içerisinde, bu optimum ilişkiler ağı ve maksimum yaratıcılık benim için ölçüm kriterleri. Ben bu çerçevede değerler isteyeceğim.”


Renda Helin Çilalioğlu Çizer de bizimle başarılı bir stant tasarımının nasıl olması gerektiği hakkındaki düşüncelerini paylaştı: “Bir stant her şeyden önce temsil ettiği markanın hikayesi ile bütünleşmiş olmalıdır. Yaratıcı ve merak uyandırıcı olması da elbette ki diğer tüm beklentiler arasında başı çekiyor. Henüz denenmemişi deneyen, ziyaretçilere farklı bir tecrübe yaşatan stantlara ve bu tür tasarımları destekleyen, yenilikçi markalara bakış açım her zaman pozitif yönde olmuştur.
 
“2019 Altın Mıknatıs Stand Tasarımı Ödülleri'nde jüri üyesi olarak, benim için değerli bu kriterler doğrultusunda, objektif bir yaklaşımla tüm stantları heyecanla inceleyeceğim.”


 
Bu yılki Altın Mıknatıs Tasarım Ödülleri’nin kazananlarını öğrenmek için 19 Haziran Çarşamba günü 16:30’da YAPI ARENA’daki ödül seremonisini kaçırmayın.
 
Tüm katılımcılara iyi şanslar!
Yapı sektörünün bir numaralı etkinliğine ücretsiz davetiyenizi bugün alın.
ONLINE DAVETİYE
Geri